پاسخ شبهه:
1.روایت اول چنان که خود علامه مجلسی هم تصریح می کند صحیح نیست و قابل استدلال نمی باشد
بحارالانوار،جلد۵۲،ص۳۸۹
2.و روایت دوم چون در کتب رجال توثیقی برای آن نرسیده ضعیف السند بوده و قابل احتجاج نیست. و علامه مجلسی آن را از بشیر نبال نقل کرده است و در خود حدیث هم
تصریح نشده منظور از آن دو نفر کیست لذا ممکن است از خلفای بنی امیه یا بنی عباس باشد.
موعود شناسی،ص۶۳۱
3.در مورد انکار خروج حضرت مهدی(عج) ، در کتب اهل سنت آمده است:
پیامبر فرمود:هر کس منکر خروج مهدی شود به آنچه که بر محمد نازل شده، کفر ورزیده است.
لسان المیزان ،ج۵ ،ص ۱۳۰
فرائد السمطین،ج ۲ ص۳۳۴
4.گروهی از علمای اهل سنت ایمان به خروج مهدی را واجب ومنکران آن را کافر می دانند.
5.فقیه شافعی بن حجر تصریح می کند:
《اگر انکار مهدی موجب انکار سنت از اصل و اساس گردد سبب کفر می شود و کشتن چنین فردی واجب است. و اگر انکار او تنها به جهت دشمنی با ائمه اسلام باشد لازم است او را تعزیر نمود تا دست از این کار بردارد.》
البرهان،ص ۱۷۸
:: برچسبها:
#امام_زمان #اهل_سنت #عمر #ابوبکر ,
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6